感覚の変化

最近、姉と話していて気づいたこと。環境による感覚の変化ってかなりあるみたい。どうやら昔に比べて私は、「やや派手なもの」「明るいもの」「目立つもの」を好むようだ。昔はもっと、「ベーシックなもの」「シンプルなもの」「やや地味なもの」を好んでいたのに。

今でもシンプル&ベーシクは私の望むものなので、基本は変わっていないのだと思う(!!!)のだけど、「派手なもの」に対する抵抗感はなくなったなーと、正直思う。

ぜーんぶ派手はお断りだけど、一部分、派手だったりっていうのはかわいいな、と思うのだけど。

昨日、姉に頼まれたスクラップブッキングの資材を探しにクラフト系のお店に行ってきたのだけど、「派手すぎない奴、派手すぎない奴。。。」と、ふと気づいたら、つぶやきながら探している自分が笑えました。

                                                          • -

I have recently realized that my favorites are getting change most likely due to the environment where I am. I used to prefer to simple, basic and conservative stuff, but I now like more bright color, gaiety and appealing stuff.

I did not know this my changing until my sister pointed out, since I still like simple and basic in my mind. However I clearly can accept bright color and gaiety more than before.

I do not want to have all bright color or all gaiety, it is too much, but I like to have some gaiety in part, which seems to me very cute.

I went shopping to look for the materials of scrapbooking for my sister. It was funny to find myself talking to myself "chose simple one, chose simple one, don't chose gaiety..." .